Bremseklosser / bremsebelegg

Finn Bremseklosser / bremsebelegg: Velg bilmerke

OPEL

NISSAN

PEUGEOT

MITSUBISHI

HONDA

SKODA

CITROËN

HYUNDAI

SUBARU

MAZDA

RENAULT

FIAT

SUZUKI

SAAB

JEEP

LAND ROVER

KIA

SSANGYONG

ALFA ROMEO

CHRYSLER

MINI

PORSCHE

CHEVROLET

LEXUS

ISUZU

DODGE

SEAT

DAIHATSU

JAGUAR

SMART

ROVER

TESLA

IVECO

DAEWOO

LANCIA

MG

CADILLAC

DACIA

HUMMER

FERRARI

LADA

LAMBORGHINI

INFINITI

FORD USA

ALPINA

VAUXHALL

ASTON MARTIN

ABARTH

ACURA

PIAGGIO

BENTLEY

PONTIAC

TALBOT

DS

BRABUS

ARO

AUSTIN

CHERY

GENESIS

AUTO UNION

LOTUS

BEDFORD

DAF

DAIMLER

GMC

INNOCENTI

MAN

MORRIS

NSU

TRIUMPH

ZASTAVA

BARKAS

BORGWARD

EBRO

GAZ

MERCURY

SANTANA

STEYR

TATA (TELCO)

WARTBURG

TRABANT

AC

ZUENDAPP

RENAULT TRUCKS

ROLLS-ROYCE

MASERATI

FSO

PROTON

BUGATTI

AUTOBIANCHI

HOLDEN

MORGAN

FORD OTOSAN

ALPINE

GLAS

MOSKVICH

BUICK

MEGA

PLYMOUTH

TVR

ASIA MOTORS

WESTFIELD

MARUTI

OLDSMOBILE

LINCOLN

MAHINDRA

LDV

AIXAM

BERTONE

CARBODIES

CATERHAM

DE TOMASO

SATURN

INDIGO

LIGIER

MCLAREN

MINELLI

PANTHER

AUSTIN-HEALEY

SHELBY

UAZ

UMM

WIESMANN

PUCH

MAYBACH

ASKAM (FARGO/DESOTO)

JIANGLING LANDWIND

SCION

KTM

AUVERLAND

FORD ASIA / OCEANIA

JINBEI

FAW

GREAT WALL

CASALINI

PININFARINA

LTI

BUICK (SGM)

SHUANGHUAN AUTO

ARTEGA

DR

THINK

RAM

GEELY (GLEAGLE)

FISKER

BESTURN (FAW)

MIA ELECTRIC

HAVAL

STREETSCOOTER

PAGANI

LLOYD

MICROCAR

VICTORY

DFSK

GERMAN E-CARS

ALVIS

GOUPIL

CUPRA

LEVC
Bremseklosser / bremsebelegg: fra vår butikk
Å utsette turen vil bare ha suksess, hvis bremseklossene eller bremsesteinene kan konvertere energi fra bevegelse til varme uten å skade andre komponenter med dette. Dette innebærer at varmen blir delvis absorbert og resten kan slippes ut. Det er helt nødvendig at friksjonsoverflaten, dvs. bremsekloss / bremsesteiner, er tilstrekkelig tilgjengelig og bremseskivene har tilstrekkelig styrke og friksjon. Derfor har forskningen særlig fokusert på materialet i bremsebelegget, idet noen forskjellige blandinger har utviklet seg, som i tillegg støttes av dempeinnretningen.
Dermed vil et vanlig bremsebelegg / bremsesteiner bestå av en friksjonsoverflate, som treffer platen. Dette er etterfulgt av et mellomliggende lag, som holder varmen bort fra den følgende bæreplaten. Deretter blir et dempesjikt påført for å undertrykke vibrasjoner og svingninger. Bæreplaten er ikke bare et bæreelement, og gir stabilitet, men den passerer også på den genererte varmen. På denne måten sikres det at hverken bremsekloss / bremse steiner og andre tilkoblede områder kan varmes opp for mye, noe som ville føre til raskere slitasje. Hvor mye varme som vil utvikles, avhenger spesielt av friksjonsflatene. Derfor er hver del sitert med en friksjonsverdi, som gjenspeiler temperaturkonstanten og som kan absorbere mekanisk stress som kommer som et resultat av dette. Verdien må være høyere jo høyere fart motoren er designet for å oppnå. Derfor, etter en justering må også utskifting av bremseklosser / bremsesteiner vurderes. Det har blitt utviklet klosser som kan arbeide meget effektivt og som på samme tid har lav slitasje, selv ved høy hastighet.
Bruken av sintrede metaller bør sterkt vurderes med hensyn til bæreplaten, samtidig som selve elektrodene neppe eller ikke lenger inneholder kobber, antimon, bly og asbest. Alternativene fra blandinger med keramikk er spesielt foretrukket for kraftige biler. I vår nettbutikk kan alle deler bestilles til meget gunstige betingelser, for eksempel hovedsylinder, katalysator, koblestang, kjøletemperatursensor, styregir etc.