Poly-v belte / v-ribbet belte

Finn Poly-v belte / v-ribbet belte: Velg bilmerke

OPEL

NISSAN

PEUGEOT

MITSUBISHI

HONDA

SKODA

CITROËN

HYUNDAI

SUBARU

MAZDA

RENAULT

FIAT

SUZUKI

SAAB

JEEP

LAND ROVER

KIA

SSANGYONG

ALFA ROMEO

CHRYSLER

MINI

PORSCHE

CHEVROLET

LEXUS

ISUZU

DODGE

SEAT

DAIHATSU

JAGUAR

SMART

ROVER

TESLA

IVECO

DAEWOO

LANCIA

MG

CADILLAC

DACIA

HUMMER

FERRARI

LADA

LAMBORGHINI

INFINITI

FORD USA

ALPINA

VAUXHALL

ASTON MARTIN

ABARTH

ACURA

PIAGGIO

BENTLEY

PONTIAC

TALBOT

DS

BRABUS

ARO

AUSTIN

CHERY

GENESIS

AUTO UNION

LOTUS

BEDFORD

DAF

DAIMLER

GMC

INNOCENTI

MAN

MORRIS

NSU

TRIUMPH

ZASTAVA

BARKAS

BORGWARD

EBRO

GAZ

MERCURY

SANTANA

STEYR

TATA (TELCO)

WARTBURG

TRABANT

AC

ZUENDAPP

RENAULT TRUCKS

ROLLS-ROYCE

MASERATI

FSO

PROTON

BUGATTI

AUTOBIANCHI

HOLDEN

MORGAN

FORD OTOSAN

ALPINE

GLAS

MOSKVICH

BUICK

MEGA

PLYMOUTH

TVR

ASIA MOTORS

WESTFIELD

MARUTI

OLDSMOBILE

LINCOLN

MAHINDRA

LDV

AIXAM

BERTONE

CARBODIES

CATERHAM

DE TOMASO

SATURN

INDIGO

LIGIER

MCLAREN

MINELLI

PANTHER

AUSTIN-HEALEY

SHELBY

UAZ

UMM

WIESMANN

PUCH

MAYBACH

ASKAM (FARGO/DESOTO)

JIANGLING LANDWIND

SCION

KTM

AUVERLAND

FORD ASIA / OCEANIA

JINBEI

FAW

GREAT WALL

CASALINI

PININFARINA

LTI

BUICK (SGM)

SHUANGHUAN AUTO

ARTEGA

DR

THINK

RAM

GEELY (GLEAGLE)

FISKER

BESTURN (FAW)

MIA ELECTRIC

HAVAL

STREETSCOOTER

PAGANI

LLOYD

MICROCAR

VICTORY

DFSK

GERMAN E-CARS

ALVIS

GOUPIL

CUPRA

LEVC
Poly-v belte / v-ribbet belte: fra vår butikk
Historien om drivteknikken i biler, er nært koblet til remdrift. Etter en fase hvor drivkjedene ble anvendt, ble det klart at det ville være mer effektivt ved hjelp av elastiske belter. Den første drivbeltet var et flat-belte som ble erstattet av et V-belte. Mange fordeler ble oppnådd, men ikke alle ulempene kan unngås. Bruk av V-belte i flere tiår, brakte mange endringer til det, men dens struktur kunne ikke endres helt, slik at egenskapene forble.
Dette endret seg da sporene ble innført i langsgående retning. Med disse, nå kjent som finnede V-belter, forble formen på det trapesformede tverrsnittet, men de oppnådde å ta tilbake noen ulemper mot de flate beltene. Kontaktvinkelen kan vært utformet mindre, og dette har også redusert radius. Det var også færre problemer med å kjøre flere aggregater med ett belte. Dette lagde mer plass under panseret, som likevel var nødvendig for flere deler som ble bygget inn. Drivingen av flere aggregater samtidig, ble gjort mulig ved å la den finnede kileremmen å også bruke utsiden av beltet for drivingen, selv om den hadde en flat overflate. Likevel, dette ekstra arbeidet overbrukte det finnede V-beltet, og det måtte justeres hele tiden. Da denne funksjonen ble automatisert, involverte det ikke verkstedbesøk. Finnet kilerem har en lang levetid, og var dermed meget vellykket for en lang tidsperiode.
En erstatning ble sjelden nødvendig før 150 000 km grensen. På samme måte som kileremmer, er det ribbeforsynte V-beltet fremstilt av gummi og metallfibre. Dette garanterer elastisitet, så vel som stabilitet og robusthet. Det er ikke lett å skifte ut et finnet V-belte, siden området ikke er lett tilgjengelig. Aggregater må ofte løsnes og beveges. Vi tilbyr sett og alle deler til en svært rimelig pris i vår nettbutikk, f.eks slavesylinder, svinghjul, sporstang, demper, dørspak, etc.