Spennanordning

Finn Spennanordning: Velg bilmerke

OPEL

NISSAN

PEUGEOT

MITSUBISHI

HONDA

SKODA

CITROËN

HYUNDAI

SUBARU

MAZDA

RENAULT

FIAT

SUZUKI

SAAB

JEEP

LAND ROVER

KIA

SSANGYONG

ALFA ROMEO

CHRYSLER

MINI

PORSCHE

CHEVROLET

LEXUS

ISUZU

DODGE

SEAT

DAIHATSU

JAGUAR

SMART

ROVER

TESLA

IVECO

DAEWOO

LANCIA

MG

CADILLAC

DACIA

HUMMER

FERRARI

LADA

LAMBORGHINI

INFINITI

FORD USA

ALPINA

VAUXHALL

ASTON MARTIN

ABARTH

ACURA

PIAGGIO

BENTLEY

PONTIAC

TALBOT

DS

BRABUS

ARO

AUSTIN

CHERY

GENESIS

AUTO UNION

LOTUS

BEDFORD

DAF

DAIMLER

GMC

INNOCENTI

MAN

MORRIS

NSU

TRIUMPH

ZASTAVA

BARKAS

BORGWARD

EBRO

GAZ

MERCURY

SANTANA

STEYR

TATA (TELCO)

WARTBURG

TRABANT

AC

ZUENDAPP

RENAULT TRUCKS

ROLLS-ROYCE

MASERATI

FSO

PROTON

BUGATTI

AUTOBIANCHI

HOLDEN

MORGAN

FORD OTOSAN

ALPINE

GLAS

MOSKVICH

BUICK

MEGA

PLYMOUTH

TVR

ASIA MOTORS

WESTFIELD

MARUTI

OLDSMOBILE

LINCOLN

MAHINDRA

LDV

AIXAM

BERTONE

CARBODIES

CATERHAM

DE TOMASO

SATURN

INDIGO

LIGIER

MCLAREN

MINELLI

PANTHER

AUSTIN-HEALEY

SHELBY

UAZ

UMM

WIESMANN

PUCH

MAYBACH

ASKAM (FARGO/DESOTO)

JIANGLING LANDWIND

SCION

KTM

AUVERLAND

FORD ASIA / OCEANIA

JINBEI

FAW

GREAT WALL

CASALINI

PININFARINA

LTI

BUICK (SGM)

SHUANGHUAN AUTO

ARTEGA

DR

THINK

RAM

GEELY (GLEAGLE)

FISKER

BESTURN (FAW)

MIA ELECTRIC

HAVAL

STREETSCOOTER

PAGANI

LLOYD

MICROCAR

VICTORY

DFSK

GERMAN E-CARS

ALVIS

GOUPIL

CUPRA

LEVC
Spennanordning: fra vår butikk
Dersom et V-belte bli altfor strukket, kan det ikke fullt ut fange remskivene lenger. Beltet begynner og gli, og akslenes kjøring av aggregatene vil reduseres. Dette kan spesielt observeres med kalde belter som produserer en pipende støy. Dersom strekket i båndene ikke kan opprettholdes automatisk, så må man hjelpe manuelt. Bruksanvisningen forklarer hvilken spenning som er nødvendig i bilen. Strammearmen som guider spennrullen, kan bidra til å justere dette til normalt nivå.
Biler med V-belte eller finnet V-belte, har ofte en halvautomatikk som fungerer av seg selv, og automatiserer spenninger til den innstilte grensen er nådd. Kun manuell stramming kan gjøres etter dette punktet. Det er alltid automatisk når tannede belter er i bruk, slik at disse beltene bare trenger å skiftes ut. Et V-belte har normalt en levetid på en gjennomsnittlig 160 000 km og den siste fasen må følges manuelt. Da belter kan vare lenger avhengig av bruk, vil denne fasen blir lengre, også. Hvis det ikke skjer, vil beltet fortsatt være slapt, og vil ytterligere strekkes ut. Remskiveblokken vil ikke ha kraft til å fullt utjevne justerte feil og støtdemperen blir ineffektiv, da vibrasjoner utvides uhindret. Aggregatene som drives av belter, mister sin prestasjon. Dette har negativ påvirkning på vannpumpe, servopumpe, klimakompressor etc. Utskifting av belte bør også omfatte utskifting av alle spennelementer som oppspenningsarmen, selv om de anses å være intakte.
Slitasjen på spenndeler er aldri så sterk som på beltene, men like i nærheten. Senere erstatning er uøkonomisk og tar ekstra innsats. På den annen side er de lave sparekostnadene ved kjøp av reservedeler. Vi tilbyr alle deler til en svært rimelig pris i vår nettbutikk, f.eks baklys, klimatisk slange, bensintank, clutchplate, motorpanser, etc.