Støtfanger

Finn Støtfanger: Velg bilmerke

OPEL

NISSAN

PEUGEOT

MITSUBISHI

HONDA

SKODA

CITROËN

HYUNDAI

SUBARU

MAZDA

RENAULT

FIAT

SUZUKI

SAAB

JEEP

LAND ROVER

KIA

SSANGYONG

ALFA ROMEO

CHRYSLER

MINI

PORSCHE

CHEVROLET

LEXUS

ISUZU

DODGE

SEAT

DAIHATSU

JAGUAR

SMART

ROVER

TESLA

IVECO

DAEWOO

LANCIA

MG

CADILLAC

DACIA

HUMMER

FERRARI

LADA

LAMBORGHINI

INFINITI

FORD USA

ALPINA

VAUXHALL

ASTON MARTIN

ABARTH

ACURA

PIAGGIO

BENTLEY

PONTIAC

TALBOT

DS

BRABUS

ARO

AUSTIN

CHERY

GENESIS

AUTO UNION

LOTUS

BEDFORD

DAF

DAIMLER

GMC

INNOCENTI

MAN

MORRIS

NSU

TRIUMPH

ZASTAVA

BARKAS

BORGWARD

EBRO

GAZ

MERCURY

SANTANA

STEYR

TATA (TELCO)

WARTBURG

TRABANT

AC

ZUENDAPP

RENAULT TRUCKS

ROLLS-ROYCE

MASERATI

FSO

PROTON

BUGATTI

AUTOBIANCHI

HOLDEN

MORGAN

FORD OTOSAN

ALPINE

GLAS

MOSKVICH

BUICK

MEGA

PLYMOUTH

TVR

ASIA MOTORS

WESTFIELD

MARUTI

OLDSMOBILE

LINCOLN

MAHINDRA

LDV

AIXAM

BERTONE

CARBODIES

CATERHAM

DE TOMASO

SATURN

INDIGO

LIGIER

MCLAREN

MINELLI

PANTHER

AUSTIN-HEALEY

SHELBY

UAZ

UMM

WIESMANN

PUCH

MAYBACH

ASKAM (FARGO/DESOTO)

JIANGLING LANDWIND

SCION

KTM

AUVERLAND

FORD ASIA / OCEANIA

JINBEI

FAW

GREAT WALL

CASALINI

PININFARINA

LTI

BUICK (SGM)

SHUANGHUAN AUTO

ARTEGA

DR

THINK

RAM

GEELY (GLEAGLE)

FISKER

BESTURN (FAW)

MIA ELECTRIC

HAVAL

STREETSCOOTER

PAGANI

LLOYD

MICROCAR

VICTORY

DFSK

GERMAN E-CARS

ALVIS

GOUPIL

CUPRA

LEVC
Støtfanger: fra vår butikk
I dag tilhører støtfangere de delene på understellet som ikke blir lagt merke til. De pleide å være kjent som støtfangere og montert og skrudd på understellet. To metallstøtter avholdt en massiv, rund bjelke. Bærerne ble montert på rammen, slik at en sikker skyvestang ble utformet. Men et sammenstøt presset inn skyvestanga veldig fort. Også de eneste to støttepunktene skadet panelet veldig mye i løpet av en alvorlig innvirkning.
Imidlertid forble denne metoden ubestridt i flere tiår. Mer oppmerksomhet ble endelig gitt til støtfangere da flere biler begynte å kjøre på veiene. Når den innkommende støtkraften fra et sammenstøt er distribuert på en bedre måte, vil deretter effekten av små treff være på et minimum. I tillegg ble metallstangen erstatte med skummateriale med et plastbelegg. Dette området kan skyves inn og etterpå gå tilbake til sin opprinnelige form når sammentreffet ikke er overdrevet. Bulker og riper har også blitt redusert siden da. I tillegg blir fotgjengere og syklister mindre skadet under en kollisjon. Designingeniører har anerkjent fordelene av støtfangeren og funnet smarte måter å la den forsvinne i understellet. Disse delene er vanskelig å få øye på nå. Når de blir ødelagt, må panelet under radiatorgrillen eller nummerplaten skiftes ut. Bare noen få modeller har muligheten til å demontere støtfangeren på en enklere måte uten å etterlate spor på panelet. Det krever normalt ny lakk på dette området.
Lette ulykker kan ikke true støtfanger noe særlig, da hvert treff er fordelt over hele bredden av støtfangeren. Monteringen er ikke særlig vanskelig. Det er allerede klart hvordan monteringen fungerer når du kjøper en ny støtfanger. Bare skrudde tilkoblinger må løsnes ved demontering av en støtfanger. Vi tilbyr alle deler av høy kvalitet til en svært rimelig pris i vår nettbutikk, f.eks tverrstyrearm, baklys, spoiler, demperstøtte, dørhåndtak, etc.