Wishbone

Finn Wishbone: Velg bilmerke

OPEL

NISSAN

PEUGEOT

MITSUBISHI

HONDA

SKODA

CITROËN

HYUNDAI

SUBARU

MAZDA

RENAULT

FIAT

SUZUKI

SAAB

JEEP

LAND ROVER

KIA

SSANGYONG

ALFA ROMEO

CHRYSLER

MINI

PORSCHE

CHEVROLET

LEXUS

ISUZU

DODGE

SEAT

DAIHATSU

JAGUAR

SMART

ROVER

TESLA

IVECO

DAEWOO

LANCIA

MG

CADILLAC

DACIA

HUMMER

FERRARI

LADA

LAMBORGHINI

INFINITI

FORD USA

ALPINA

VAUXHALL

ASTON MARTIN

ABARTH

ACURA

PIAGGIO

BENTLEY

PONTIAC

TALBOT

DS

BRABUS

ARO

AUSTIN

CHERY

GENESIS

AUTO UNION

LOTUS

BEDFORD

DAF

DAIMLER

GMC

INNOCENTI

MAN

MORRIS

NSU

TRIUMPH

ZASTAVA

BARKAS

BORGWARD

EBRO

GAZ

MERCURY

SANTANA

STEYR

TATA (TELCO)

WARTBURG

TRABANT

AC

ZUENDAPP

RENAULT TRUCKS

ROLLS-ROYCE

MASERATI

FSO

PROTON

BUGATTI

AUTOBIANCHI

HOLDEN

MORGAN

FORD OTOSAN

ALPINE

GLAS

MOSKVICH

BUICK

MEGA

PLYMOUTH

TVR

ASIA MOTORS

WESTFIELD

MARUTI

OLDSMOBILE

LINCOLN

MAHINDRA

LDV

AIXAM

BERTONE

CARBODIES

CATERHAM

DE TOMASO

SATURN

INDIGO

LIGIER

MCLAREN

MINELLI

PANTHER

AUSTIN-HEALEY

SHELBY

UAZ

UMM

WIESMANN

PUCH

MAYBACH

ASKAM (FARGO/DESOTO)

JIANGLING LANDWIND

SCION

KTM

AUVERLAND

FORD ASIA / OCEANIA

JINBEI

FAW

GREAT WALL

CASALINI

PININFARINA

LTI

BUICK (SGM)

SHUANGHUAN AUTO

ARTEGA

DR

THINK

RAM

GEELY (GLEAGLE)

FISKER

BESTURN (FAW)

MIA ELECTRIC

HAVAL

STREETSCOOTER

PAGANI

LLOYD

MICROCAR

VICTORY

DFSK

GERMAN E-CARS

ALVIS

GOUPIL

CUPRA

LEVC
Wishbone: fra vår butikk
Ved hjelp av bremsepedalen eller gasspedalen, arbeider krefter i hvert kjøretøy i retning av og mot kjøreretningen. Tversgående arbeidskrefter er satt fri når man styrer i svinger og kjører over ujevne veier. Alle krefter som viser seg, vil påvirke alle hjul og spesielt det styrte hjulet. Hjulene begynner å bevege seg, og bakkekontakten blir borte, og understellet trues med å bli svingt oppover. Produsentene mestrer denne situasjonen med en tverrgående kontrollarm ved hjulsuspensjonen til det styrte forhjulet.
Imidlertid blir en semi-følgearm brukes på de bakre hjuloppheng, som ser ut som den tverrstyrte armen, men har bare én bevegelig tilkobling tilgjengelig. En tverrgående styrearm er bevegelig forbundet med hjulopphenget og umderstellet. Disse aksellederne ble kjent når selvbærende hjuloppheng og understell ble designet av produsentene. Utviklingen av fjærben etter McPherson, har påskyndet utviklingen av den tverrgående styrearmen svært mye. Dette endret tosidige påvirkende tverrkontrollarmen til å bli en trekant-påvirkende del. Den er utformet i en bøyd form, slik at den tverrgående kontrollen med sine lagre, kan monteres lenger tilbake og slik gi plass for montering av drivakselen i området av hjulopphenget på en stabil måte. Videre utvikling fant sted når man alltid installerte alltid to tverrgående kontrollarmer i stedet for én. Dette reduserte radius for styringen av hjulene. Samtidig oppstod et alternativ for den tversgående styrearmen for ikke bare å tapå vertikale, men også horisontale krefter. Den vertikale kraften som kommer fra vekten av bilen, påvirker først og fremst fjærbena, men vil også påvirke sidelengs i svinger, og blir deretter fanget opp av den tversgående styrearmen.
Akkurat som med pendelenstøtten, påvirker dytt- og strekkrefter tverrstyrearmen. Likhetene gjelder også for lageret til tverrstyrearmen som er bestemt av lag med gummi og fiberinnlegg, og gjør bevegelsen mulig. Lagrene slites også av her, før komponenten er skadet. Vi tilbyr alle deler av høy kvalitet til en svært rimelig pris i vår nettbutikk, f.eks tannhjul (sylindrisk utstyr), sentrallås, tennplugg, tennspole, topplokkskruer, etc.